Niejednokrotnie przy poszukiwaniu pracy zgłaszamy się od razu do agencji pracy. Jak sama nazwa wskazuje, jest to podmiot, który pomaga znaleźć pracę osobom, które jej poszukują. Jednocześnie działają na korzyść pracodawców i starają się im pozyskać, jak najlepszego pracownika.
Czym zajmuje się agencja pośrednictwa pracy?
Agencja pośrednictwa pracy zajmuje się kompleksową obsługą z zakresu HR zarówno osób poszukujących pracy, jak i pracodawców poszukujących odpowiedniego pracownika. Pomoc to jednak nie tylko znajdywanie i sugerowanie konkretnych ofert pracy, ale również proces selekcji i rekrutacji kandydatów. Polega na dopasowaniu ich profili i wyłonieniu tych, które faktycznie spełniają konkretne wymagania stawiane przez pracodawcę. Agencja pośrednictwa pracy ma za zadanie wspierać również osoby poszukujące pracy. Na podstawie ich doświadczenia i kwalifikacji dopasowuje oferty najbardziej spójne z profilem danego kandydata. Agencja pośrednictwa pracy daje kandydatowi również konkretne wskazówki dotyczące procesu rekrutacji.
Agencja pośrednictwa pracy- na co zwrócić uwagę przy jej wyborze?
Aby agencja pośrednictwa pracy była wiarygodna, powinna być wpisana do rejestru i posiadać stosowne certyfikaty. W związku z tym, że żyjemy w czasach Internetu, należy również zwrócić uwagę na to, czy posiada stronę internetową i wpisy na jej temat. Ważne są informacje o historii firmy i zdobytym doświadczeniu. Pomocne mogą być również wpisy na temat agencji w danym kraju. Ponadto agencja pośrednictwa pracy jest takim podmiotem, który nie pobiera żadnych przedpłat i opłat z tytułu swojej działalności. Zawsze należy zwracać uwagę na profesjonalizm pracowników zatrudnionych w agencji pośrednictwa pracy. Przed podpisaniem umowy zwrócić uwagę na jej treść i przeczytać ją kilka razy. W przypadku pojawienia się jakichkolwiek wątpliwości pracownicy powinni służyć pomocą w odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Jeśli mamy obawy przed legalnością jakiegoś zapisu najlepiej zwrócić się z prośbą o pomoc do prawnika.